Články
Mimořádný příspěvek při karanténě již od 1. 3. 2021?
POZOR: ZATÍM SE JEDNÁ O NÁVRH, KTERÝ NYNÍ ČEKÁ NA PROJEDNÁNÍ V SENÁTU. V závěru minulého týdne Poslanecká sněmovna PČR schválila ve zkráceném jednání návrh zákona, kterým se má od 1. 3. 2021 přiznávat zaměstnancům právo na mimořádný příspěvek po dobu prvních 10 dnů...
Aktuální otázky k home-office
V době jarní vlny koronaviru jsme na našich stránkách rozebírali nejčastější otázky týkající se home-office, které se v té době týkaly zejména možnosti požadovat po zaměstnancích výkon práce z domova či z jiného místa odlišného od pracoviště zaměstnavatele...
Antivirus / Antivirus PLUS v listopadu 2020
Přinášíme aktuální shrnutí současných režimů programu Antivirus a nového „podprogramu“ známého jako Antivirus PLUS a podmínek přístupu k těmto režimům.
Pracovněprávní novinky – září 2020
Skončilo nám období letních prázdnin a všichni se tak pomalu vracíme zpět ke svým povinnostem, do kterých nám však bohužel i na podzim dál zasahuje koronavirus … jak a co vše nám nyní ovlivňuje, se podíváme níže v našem výběru podstatných změn / novinek: 1....
covid-19 jako pracovní úraz, nebo nemoc z povolání?
Je možné se z důvodu infekce koronavirem na pracovišti zaměstnavatele domáhat následně náhrady škody? Na tuto otázku přinášíme odpověď v našem článku.
Hromadné propouštění
V dnešní složité době čeká mnohé zaměstnavatele obtížné rozhodování, kolik zaměstnanců budou do budoucna potřebovat a kolik zaměstnanců budou nuceni propustit. Proto si v dnešním článku shrneme právní úpravu hromadného propouštění.
Desatero při návratu na pracoviště
Optimistický vývoj epidemiologické situace v ČR a postupné rozvolňování krizových opatření s sebou přináší návrat zaměstnanců na pracoviště – níže jsme proto připravili přehled základních práv / povinností.ZAMĚSTNAVATELÉ 1) Zaměstnavatel je oprávněn vyzvat zaměstnance...
Dopady Lex Covid na obchodní korporace
Dne 24.4.2020 byl vyhlášen zákon č. 191/2020, známý jako Lex Covid [1], který kromě insolvencí a exekucí významně ovlivní také obchodní korporace. Podle zvláštních opatření upravených v § 18 – 22 Lex Covid, které jsou určeny obchodním korporacím (které pro...
Q&A: Částečná nezaměstnanost
Připravili jsme pro vás shrnutí odpovědí na nejčastější dotazy, které se v současnosti týkají částečné nezaměstnanosti a jejího uplatnění v době koronaviru a následných refundací částečné nezaměstnanosti v rámci programu Antivirus.1. Co je to částečná nezaměstnanost a...
Zmírnění dopadů koronakrize na firmy: přehled podpůrných nástrojů
Přinášíme vám přehled hlavních podpůrných nástrojů určených (nebo využitelných) na pomoc firmám. Některé z nich jsou již účinné, ale zmiňujeme také ty, které se nacházejí v legislativním procesu a teprve by měly začít platit (v návaznosti na jejich schválení).Stav ke...
„ANTIVIRUS“ – program MPSV, aneb kompenzace pro zaměstnavatele
Tato podoba programu "Antivirus" platila během první vlny koronaviru na jaře roku 2020. S aktuální podobou tohoto programu, včetně nového režimu Antivirus PLUS se můžete seznámit v našem novém článku. Vláda ČR na svém jednání dne 31. 3. 2020 schválila novou podobu...
Překážky v práci v době koronaviru – přehledně a prakticky
Řada zaměstnavatelů nyní řeší, jak postupovat vůči zaměstnancům, pro které nemají práci, z důvodu omezení prací v době koronavirové infekce. Přinášíme proto shrnutí těch překážek, které považujeme za nejčastější a uplatnitelné v současné době.
Antivirus – program MPSV
Tento program má dle sdělení MPSV spočívat ve finanční podpoře zaměstnavatelů s cílem zabránit propouštění jako důsledku krizových opatření reagujících na pandemii koronaviru.
Rozdílné dopady krizových opatření dle povahy zaměstnavatele?
Pod tlakem šířící se nákazy koronaviru a z ní vyplývající kadence dalších krizových opatření, můžeme rozlišovat zaměstnavatele dvojího typu. Podívejte se na jejich dopady z pohledu pracovního práva.
Dopady „karantény“ – krizových opatření ze dne 15. 3. 2020 na zaměstnavatele
V návaznosti na vyhlášená usnesení vlády ze dne 15. 3. 2020, kterými se v době nouzového stavu zavádí další krizová opatření přinášíme shrnutí těch nejpodstatnějších dopadů, která budou mít tato opatření na zaměstnavatele.
Nejčastější otázky k home office z pohledu zaměstnavatele v době koronaviru
Může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci práci z domova? Co by měla obsahovat dohoda o výkonu vzdálené práce? Čtěte na stránkách Borovec Legal.
Jak postupovat při podezření na výskyt koronaviru u zaměstnanců
Byli jste Vy nebo Vaši zaměstnanci v nedávné době v Číně a nelze vyloučit nakažení koronavirem? Sepsali jsme pro Vás doporučení, co byste měli dodržet a to nejen z pracovněprávního hlediska, ale i s ohledem na zdraví nás všech.
Odpovědnost statutárního orgánu v době jeho „pracovní neschopnosti“
I statutární zástupce firmy je jen člověk a může onemocnět nebo mít úraz. Jak to ovlivní jeho povinnost péče řádného hospodáře? Lze se na takovou situaci připravit, aby to neovlivnilo chod firmy?
Shrnutí významných soudních rozhodnutí roku 2019 – zejména z oblasti obchodněprávních vztahů
Chcete vědět, k jakým významným soudním rozhodnutím došlo v roce 2019 v oblasti obchodněprávních vztahů? Podívejte se na naše shrnutí.
Nemůžete sehnat zaměstnance? Pomohou agenturní pracovníci, má to ale řadu úskalí
V tomto článku se podíváme na to, jak byste měli postupovat při získávání pracovníků z agentur, abyste se vyhnuli vysokým pokutám.
Zaměstnáváte agenturní pracovníky? Hrozí vám vysoké pokuty!
Plných 56 procent kontrol inspektorátu práce za rok 2018 odhalilo nedostatky v oblasti agenturního zaměstnávání, často u cizinců, za které byly uděleny pokuty v celkové výši 9,5 milionu Kč.